Doven en slechthorenden
Bel ons gratis met Klik voor Teletolk!
DDG is ook bereikbaar voor doven en slechthorenden. Bent u doof of slechthorend? Ook dan kunt u direct met ons bellen. Dat is mogelijk via Klik voor Teletolk. Er is geen abonnement voor nodig. Klik op onderstaande Bel met Teletolk knop.
U wordt automatisch verbonden met de dienst KPN Teletolk (gratis). En ons telefoonnummer(0900-9229) wordt automatisch gekozen. Een medewerker van KPN Teletolk zal namens u het gesprek voeren met DDG.
Als u ons belt, houd dan de volgende gegevens bij de hand:
• Voorletters en achternaam
• Geslacht en geboortedatum
• Straatnaam en postcode en woonplaats
• SIP adres
• Burgerservicenummer
• Eventueel medicijngebruik
• Naam zorgverzekeraar en polisnummer
• Naam van uw eigen huisarts
Is er sprake van een levensbedreigende situatie? Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Met de analoge teksttelefoon rechtstreeks en gratis bellen naar de meldkamer (0800-8112). Daarbij is geen bemiddelingsdienst nodig. Deze bereikbaarheid blijft in ieder geval tot eind 2014 bestaan.
2. Via Total Conversation: met een Signcall-abonnement op je smartphone, tablet of computer. Je belt de KPN Teletolk, en vraagt door te verbinden met 112. Dat kan met tekst, beeld en spraak. Er blijft ook een speciale button 112 beschikbaar waarmee je rechtstreeks 112 kunt bereiken.
Bent u niet in de gelegenheid om gebruik te maken van teksttelefonie dan kunt u, bij wijze van uitzondering, zonder afspraak langskomen op de post.